• +40 751 223 388

Numarul 1 in curatenie

Cele mai bune servicii de curatenie

Sfaturi pentru inzapeziti

iulie 3, 2014 Servicii de iarna  0

Cred ca va aduceti aminte de reportajele televizate, de telefonul inzapezitului si sezatorile din studiourile TV in care moderatoarele isterice dadeau sfaturi soferilor. In acele momente cu adevarat tragice pentru unii, Dan Diaconescu suna in direct la 112. Printre sfaturile primite de soferii inzapeziti (pe care cei in cauza nu aveau cum sa le auda, dar asta e doar un amanunt neinteresant) se aflau unele care mi-au sunat rau la acel moment, dar nu le-am dat mare importanta. Un sfat spunea “Porniti motorul masinii 10 minute intr-o ora, pentru a va incalzi si a face economie de combustibil”.

Sursa: stirileprotv.ro

Se vede ca sfatul a fost de cei de la MAI. Nici un participant la acele sezatori TV nu si-a pus intrebarea fireasca “Cum se poate incalzi o masina care sta in viscol la -12 grade daca motorul merge doar 10 minute intr-o ora ?”. Daca aveti masina puteti testa chiar astazi. Nu se poate incalzi ! In 10 minute nu se ridica temperatura motorului peste 50 de grade. Nu mai vorbim de caldura in masina. Iar in celelalte 50 de minute in care sta se va raci la temperatura exterioara.

Pentru a da un sfat corect, cel care il emite trebuie sa aiba cateva cunostinte minime despre masini, motoare, etc. Un motor de 1600 cm3 pe benzina consuma in medie 0,6 – 0,7 litri pe ora (atunci cand este la temperatura de lucru, adica la 90 de grade). Asta inseamna ca daca stati cu motorul pornit permanent, aveti nevoie de 17 litri de benzina in 24 de ore. La motoarele pe motorina e cam la fel. Deci pentru a sta cu motorul pornit 48 de ore (2 zile), ai nevoie de 34 de litri. Daca nu te salveaza in 2 zile … deja inseamna ca ai avut un ghinion extraordinar.

Deci cateva sfaturi corecte in astfel de situatii sunt:

1. Cand plecati la drum pe vreme extrem de rece, asigurati-va ca rezervorul masinii este plin. Periodic opriti la statiile de benzina si refaceti plinul.
2. Daca ramaneti inzapeziti, stati in permanenta cu motorul pornit, asigurandu-va ca teava de esapament este degajata si admisia de aer a instalatiei de climatizare permite preluarea de aer din exterior.

Lasă un răspuns